tisdag 20 juli 2010

Paus i bloggandet

Jag har bloggat här nu i över 2 år. Det har varit så roligt att få skriva om Mini och hennes utveckling, från den lilla slyngeln hon var till den fantastiska träningskompis och jakthund hon är idag. Vi har dock bestämt att ändra om lite i vårt hundliv efter en liten glad nyhet. Jag har en liten bäbis i magen som är väntad i februari :)

Så vi kommer att lägga mer fokus på att bara ha roligt med hundarna. Jakten kommer att ligga lite på is. Vi kommer självklart att jaga över Mini till hösten och fortsätta träna henne och slipa på hennes jaktmoves, men fokus kommer inte ligga på att starta jaktprov. Vi ska starta henne på några jaktprov till hösten mest för att utvärdera var vi är just nu. Därför så vill jag pausa denna blogg ett tag framöver då jaktträning inte kommer att vara huvudsysslesättningen av det vi ska göra.

För er som vill följa hundarnas agility, filmskådis, specialsök, räddning och lydnadskarriärer är välkomna till min nya blogg:

http://gladfis.wordpress.com/

Kram på er alla!

5 kommentarer:

Per T sa...

Jakten på is? Nä, vänta nu, det var ju inte det vi kom överens om! ;) Ska nog dra ut er ett par gånger så kommer ni på andra tankar!

Shadi sa...

Hehe, nä jaga ska vi göra men jaktprovstankarna lägger vi på is.

Hon är klar att jagas över ;) Riktigt klar för jaktprov vet jag dock inte om hon är. Men jaga ska vi ju göra massor av :) Vi får helt enkelt ta och jaga efter de marker vi har. Det är för svårt att hålla på och leta marker (som man behöver för spanieljakt) särskillt när man har en knodd också :)

Känns som att den "riktiga" jakten som jag och Joni har velat göra från början har fått komma i skymundan. Nu vill vi ut och jaga :) Det ska bli kul att hänga på er i höst :)

Mini är fortfarande min ögonsten, men man får erkänna att jag varken kommer att ha tid eller råd att åka land och rike runt längre för att få träna Mini.Någon gång i framtiden så kommer vi att ha våra egna spanielmarker och då jäklar :)
Men mängdträning behöver man för att lyckas och framförallt behöver man skjuta mycket över dem för att få till en bra spaniel. Synd att vi inte har markerna. Men Mini är överlycklig som specialsökshund istället :) Vi får se om hon blir färdig narkotikahund.

Nu ska det bli vildsvinsjakt på (snart) våra jaktmarker istället :)

Shadi sa...

Ett tillägg, Mini ska INTE användas till vildsvins eller någon annan jakt som inte är klassisk spanieljakt.

Kim sa...

Nya bloggens namn passar er fantastiskt bra!

Hundfixarn sa...

Planerar du att öppna upp någon annan hundblogg i närtid? :-)