onsdag 28 april 2010

Längtar

Det är bara 3 dagar kvar innan jag beger mig av till Norge för att hämta Sheep, längtar sååå mycket.

Jag slutar jobba nu på fredag och livet går till det normala igen. Det ska bli skönt att få vila lite, det har varit en tuff period. Men vila ska vi bara göra i helgen för på måndag så flyttar vi till Trollhättan :)

Hundarna har inte blivit så aktiverade under tiden jag har jobbat, det har mest varit promenader och en del godissök, jag har verkligen längtat att få träna dem och nu kliar det även i fingrarna att få träna lille Sheep. Jag kanske ska ta det lilla lugna i början och låta henne bo in sig, men lite ska jag nog hinna träna med henne.

Då jag sitter på bussen på väg till jobbet så planerar jag vad som behövs tränas.

Mini

Stoppsignal på långa avstånd. Hon har en tendens att vilja komma tillbaka till mig om jag blåser stopp om hon befinner sig på längre avstånd än 20 m.

Vattenapportering inför vattenprovet.

Långa linjetag

Maika

Kedja ihop LK 1

Sheep

Lydnad och bruks: Hoppstå och linförigheten. Jag ska även börja spåra med henne

för agility: Cirkelarbete och nosduttar


En film på Sheep när hon tränar specialsök på banan med Kim

2 kommentarer:

Jenny sa...

Tusen lycka till med Sheep, längtar efter att höra hur det går. Det blir nog jättebra för er tror jag. Hoppas också att flytten gick bra! Kramar från Jenny och Uzie

Shadi sa...

Tack Jenny! Vad glad jag blir av att höra det! Flytten går bra, vi tar det långsamt. Skönt att slippa skynda sig, vi har en månad på oss :) Kul att du kan kommentera på bloggen nu!
Kram!