söndag 21 februari 2010

Mysdag

Idag så fyllde jag 27 år, jisses vad det går fort. Känns som det var igår som jag firade min 26:e :)


Igår så
jobbade jag i 12 timmar i Lilla Edet, det är bättre att jobba i en stöt, då får man mer tid att träna hund :) Efter jobbet så åkte vi hem till Jonis föräldrar och fick tårta och presenter. Eftersom det var snöstorm igår och vi inte vågade köra hem på kvällen så sov vi över där.

Jag fick fina presenter av mina svärföräldrar. Jag hade önskat mig boken "why zebras don't get ulsers" efter att jag har fått den rekommenderat av Björn Forkman, så den fick jag igår. De var så gulliga som har letat rätt på den :) Det är en bok som handlar om stress hos djur och människor. Stress är ett väldigt intressant ämne tycker jag och av det lilla jag har läst ur boken idag kan jag varmt rekommendera den. Jag fick även en stegräknare som jag hade önskat mig, nu är det bara till att räkna steg, det ska bli 10000 steg/dag (efter att snön har smält).



Av Joni fick jag ett Baggen-bälte, nu behöver vi inte få skavsår när vi kör drag med Mini (tro mig, hon drar för kung och fosterland, man skulle kunna tro att hon är en stor rottweiler).

När vi skulle hem idag så kom vi inte in med bilen på gården för att det var så igensnöat. Vi fick parkera bilen mitt på vägen och gå den sista 300 metrarna hem. Vilken syn vi kom hem till, vi fick gå i snö ända upp till låren för att komma in i huset. Hundarna verkade dock njuta av snön och Mini höll samma fart som vanligt trots att hon höll på att kvävas av utmattning när vi kom hem.

Nu har vi varit instängda hemma hela dagen med varm choklad, tårta och massor av bra böcker, inte så dåligt :)


5 kommentarer:

Fanny sa...

Grattis än en gång. Jag har boken och den är faktiskt väldigt bra, har flera gånger funderat på att läsa om den.

Lena G sa...

Grattis Shadi! Efter att du och jag talat i telefon så hade jag ett grymt träningspass med Totte, du måste bara kolla filmen, det gick sjukt bra! www.klickersmart.se Tack för hjälpen! Kram Lena

Shadi sa...

Tack Fanny, kan inte slita mig från boken :)

Lena: Det ser ju jättesnyggt ut! Kul att du filmade!

Per T (med Wippa) sa...

Grattis, å visst är det kul att dra (eller bli dragen)! Wippa älskar det också och ett midjebälte underlättar!

Ska bli jättekul att gå kursen för er ikväll!

Anna-Carin sa...

Grattis i efterskott! Kan tänka mig att dragbältet kommer att komma till användning :)

Såg att ni ska flytta till trollhättan. Vet en grupp som tränar jakt rätt så regelbundet där, hör av dig om du vill veta mer!