söndag 25 april 2010

Förändringar i flocken

Hej, det var väldigt länge sedan som jag skrev, anledningen är att jag har fått ett temporärt jobb på Mechanum i en månad och jag har jobbat 6 dagar i veckan 11 timmar/dag.

Från och med idag så ska bloggen vara igång igen :)

Jag har lite roliga nyheter, vi ska få hem en liten sheltieflicka här på prov. Hon heter Sheep och ägs av Kim, en av mina vänner. På grund av osämja i flocken så ska hon få flytta till vår flock. Jag har bara träffat Sheep en gång för ett år sedan och jag blev helt störtförälskad i det lilla energiknippet. Kim är en fantastiskt duktig tränare som har gjort ett väldigt bra jobb med henne. Om Sheep trivs i vår flock så ska jag och Kim samäga henne.

Sheep tränas just nu i specialsök på Hundcampus där Kim jobbar och har bland annat LSD och cancer som specialämnen. Tanken är att jag ska ta efter där Kim slutade och fortsätta att jobba med specialsök. Hon är även tänkt att bli min nya lydnads och agilitystjärna :)

Här är bilder på vår nya lilla råtta









Sheep och LSD

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag håller tummarna att ni kommer trivas tillsammans! Kommer ni någonsin uppåt landet så får du höra av dig så kan "släktingarna räv" ha playdate :D

Shadi sa...

Hej Maria, ja vad roligt! Det ska jag absolut göra :)