fredag 19 mars 2010

Habituering del 3

Nu har jag kommit så pass långt i burleksträningen att jag kan sätta på en så stor störning som Sorken. Kommer ni ihåg hur Mini var först när vi började habituera henne på kanin? En liten påminnelse

Vi bar ut buren och Mini till köket (där Sorken befinner sig) för lite burleksträning med STOR störning. Så här såg det ut:











Jag dirigerar in henne i buren







Detta är ju absolut ingen garanti på att hon klarar av andra kaniner eller om hon ens klarar av Sorken utomhus, men nu är vi ett steg närmare. Nu är det bara att föra vidare träningen på Sorken utomhus och på andra kaniner inomhus och utomhus.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så kul att se! Jag blir imponerad, Vill också ha en kanin men tror inte jag kommer få igenom det :-)

Kramar Jessica

Kim sa...

Härligt när träningen går framåt! Bara att komma till HundCampus om du vill träna med råttor som störning. ;)

Shadi sa...

Tack Jessica och Kim ! :)

åå vad mysigt med råttor! Har alltid velat ha två :) Vi får väl se hur Mini reagerar om jag kommer upp någon gång ;)

Peter Flodin sa...

Hej Shadi, Brukar läsa din blogg om Mini ibland, blir lite imponeradöver hur ambit iös du är. Själv har jag svårt att motivera mig till träning som inte är "ut i skogen". Kul om vi skulle träffas nån gång i framtiden på träning, jaktprov eller liknande. Häla Joni och djuren /Peter och Chili (Minis halvsyster från norrland)

Shadi sa...

Hej Peter

Vad roligt att du läser min blogg! :)

Jag gillar att göra pillträning, kan bli lite för mycket pill och justreingar ibland, så då är det bra att ha Joni som påminner mig om att vi faktiskt ska ut och jaga också ;) Skulle vara jättekul att träna någon dag! Eller jaga ihop någon dag! Hälsa alla där hemma! :)